Vi skall arbeta aktivt för en ekonomiskt försvarbar verksamhetsutveckling där åtaganden om ständig förbättring, socialt och ekologiskt hållbar utveckling är grundläggande principer.
Verksamhetspolicy BMI Sverige AB
BMI Sverige är, med över 165 års erfarenhet, den svenska marknadens ledande tillverkare av tak, tätskikt och övriga system som fungerar som ett yttre skal och skyddar byggnader mot vatten, fukt och radon.
Vi erbjuder innovativa tak och tätskiktslösningar, anpassade för nya sätt att leva och arbeta på. Våra tak ger, förutom skydd, sinnesro för arkitekter, takläggare, fastighetsägare och husägare tack vare produkter i världsklass och generösa garantier.
Våra experter är dedikerade att hjälpa till med utformning, projektlösningar, teknisk rådgivning och produktinformation för både bostadshus och kommersiella fastigheter.
Vi skall arbeta aktivt för en ekonomiskt försvarbar verksamhetsutveckling där åtaganden om ständig förbättring, socialt och ekologiskt hållbar utveckling är grundläggande principer.
Vårt fokus riktas mot våra kunder, våra medarbetare och vår omgivning genom att vi ska:
vara lyhörda för kunders önskemål och krav i syfte att ge dem maximal kundnytta
alltid och i alla lägen följa tillämpliga lagar och andra krav som är relaterade till vår verksamhet
bedriva kompetensutveckling för alla medarbetare i syfte att skapa grunden för ökad kvalitet i vår verksamhet, mindre sårbarhet mot störningar och mer kvalificerade, varierade och stimulerande arbetsuppgifter
löpande och aktivt informera, utbilda och engagera vår personal och våra kunder
bedriva ett aktivt systematiskt arbetsmiljöarbete för att skapa en fysiskt, psykiskt, socialt sund och utvecklande arbetsplats för alla medarbetare, där risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa kartläggs, förebyggs och följs upp
öka effektiviteten i vårt användande av råvaror och energi
förebygga och successivt minska den miljöpåverkan som vår verksamhet ger upphov till, framförallt användningen av råvaror och energi samt utsläppen till luft orsakade av produktion och transporter.
Vi ska vara lyhörda för förändringar och reaktioner i vår omvärld och ständigt vara redo att förbättra vårt arbetssätt.
Genom att påverka såväl leverantörer som kunder att ta samma ansvar och visa samma öppenhet som vi själva, så är det vår förhoppning att vi gör skillnad för kunder, medarbetare och miljö.